Usein kysytyt kysymykset: Piraattiliitto
Mikä ihmeen Piraattiliitto?
Piraattiliitto syntyi osana kansainvälistä piraattiliikettä, joka lähti liikkeelle Ruotsista Piratbyrånin ja The Pirate Bayn vauhdittamana. Piraattiliiton tarkoituksena on toimia Piratbyrånin hengessä puolustaen kansalaisten vapautta käyttää, jalostaa ja jakaa kulttuuria ja tietoa. Vastustamme myös kaikentyyppistä isoveli-yhteiskuntaa ja kansalaisten yksityisyyden suojan heikentämistä.
http://www.piraattiliitto.org/faq
Kih. Piraattiliitto on itse pahin isovelipaikka. Rakastaa lähinnä omia uutisiaan. Muut jutut on lähinnä käytännössä kielletty. Tai toki voi kirjoitella, mutta vain paikkoihin, josta kukaan ei niitä lue.
Ehkä toi olisi syytä muuttaa...Vaikka että: me olemme pahin isoveli paikka....rakastamme omia uutisiamme, joten älä pilaa niitä huonoilla kommenteilla, taikka asiankuulumattomilla tai pistämme apianalaumamme vittuilemaan....me päätämme mistä täällä keskutellaan ja vain niistä asioista, josta me päätämme olevan sallittua.Saatte keskustella vain aiheesta joka koskee päivän uutisaihetta. Muista voitte jättää kirjoittamatta taikka pistää pullopostia taikka kirjoittaa jonnekin Piraattiliiton syövereihin, joista niistä ei kukaan lue. Parempi olisi ettei kukaan kirjoita mitään Piraattiaiheesta paitse me jotta saamme kaiken maineen ja kunnian itsellemme. Ja on täysin riittävä että Suomessa luetaan vain niitä Piraattiaiheisia uutisia, joita me kirjoitamme. Kaikki muu pitäisi olla kiellettyä ja rangaistavaa.
Mutta se on jo ihan normaalia, että jossain vaiheessa nousee päähän. Samaa tapahtuu joka eduskuntavaaleissa. Eka luvataan paljon, vaalien jälkeen unohdetaan kaikki ja keskitytään lähinnä siihen miten oman vaimon projekteihin saadaan mahdollisimman paljon valtion budjetista rahaa. Piraattiliitto ei toisi ahneuteen mitään uutta, paitsi että söi sanansa jo ennen vaaleja.
Eduskunta on jo täynnä ahneita sikoja. Harmi että heillä on budjettivalta. Vaarallista. Röh. Pahoin pelkään että asiat menisi vain ahneempaan ja huonompaan suuntaa, jos sinne pääsisi joku uusi taho.
Piraattiliitolle kävi vain ihan "normaalisti". kaikki on vain ahneita viime pelissä. Toiset vaan enemmän. Ahneudesta ei voi ketään syyttää. Sitä on jokainen. Varsinkin politiikassa.
Mutta onnea valitsemallanne tielle, mutta ehkä toi esittely teksti pitäisi muuttaa. joku voi vahingossa uskoa sitä.
"Muut jutut on lähinnä
"Muut jutut on lähinnä käytännössä kielletty. Tai toki voi kirjoitella, mutta vain paikkoihin, josta kukaan ei niitä lue."
Kyse ei ole sensuurista, vaan normaaleista käytöstavoista. Jos joku haluaa esimerkiksi kokouksessa saada asiansa esitetyksi, niin että kaikki varmasti kuulevat sen, hän voi huutaa sitä jatkuvasti muiden ihmisten puheenvuorojen päälle. Näin hän saa suuren huomion, eikä keneltäkään mene pointti ohi. Ongelmaksi muodostuu vain se, että muut ihmiset eivät tykkää tällaisesta, ja mitä luultavimmin eivät halua tehdä mitään huonokäytöksisen huutelijan kanssa.
Tähän ongelmaan sinäkin olet törmännyt. Sinulle on myös monesti huomautettu asiasta, muttet tunnu vaan ymmärtävän sitä. Ihmiset eivät tykkää asiaankuulumattomasta spammista. Sen takana ei ole mikään salaliitto, vaan ihan inhimillinen suhtautuminen internet-aikakauden informaatiotulvaan.
"Ja on täysin riittävä että Suomessa luetaan vain niitä Piraattiaiheisia uutisia, joita me kirjoitamme."
Olisi tosi hienoa, jos Suomeen tulisi muitakin piraattiaiheisia sivustoja. Sen takia olen sinullekin suositellut, että perustat omasi. Näin sinun ei enää tarvitse olla riippuvainen Piraattiliitosta, ja saat kirjoittaa ihan mitä haluat ihan mille sivulle tahansa. Kaikki voittavat.
Mitkä kaikki
lähettämistäsi viesteistä on sensuroitu? Kirjoittelusi vaikuttaa enemmän ja enemmän kiukuttelulta. Et tunne, että sinua arvostettaisiin riittävästi. Sinua harmittaa se, ettet saa kaikissa asioissa tahtoasi lävitse.
Kuten kuka tahansa, olen
Kuten kuka tahansa, olen minäkin sitä mieltä, että tässä ei todellakaan ole kysymys mistään sensuurista. Ei erityisesti kehenkään yksittäiseen kirjoittajaan kohdistuvasta. Sen sijaan kysymys on normaaliin ihmisten väliseen kommunikointiin liittyvistä perusasioista; siitä, että silloin kun puhutaan asiasta A ei kukaan tunge väliin ja ryhdy toitottamaan asiasta B. Internet tekee tämän periaatteen noudattamisen vieläpä hyvin helpoksi: on mahdollista luoda keskustelupalstoja, joissa keskustelut on organisoitu aiheen mukaan omiin osioihinsa.
Ei tällaisten perustanlaatuisten kommunikointisääntöjen noudattaminen enää mitenkään voisi olla helpompaa.
Niin, ja minulle jäi hieman epäselväksi, mitä oikein tarkoitit noilla Piraattiliiton "syövereillä", joita "kukaan ei lue". Minä ainakin aina piraattiliiton sivuilla vieraillessani katson myös foorumin, josko siellä olisi jotain uutta.
"You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike."
-- The Mentor
"You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike."
-- The Mentor
Kuvitelkaa eduskunta....
Kysymys onkin siitä, että jos on vain olemassa kokous X. Ja siellä puheenjohtaja määrää, että vain aiheesta Y saa puhua siellä. Muista aiheista ei saa puhua.
Muista aiheista saisi pistää vain pullopostia muille.
Kuvitelkaa että se olisi eduskunta.
Mielestäni se vaikuttaisi vallankaappaukselta. Vaikka puheenjohtaja perustelisi sitä sillä se on normaalia käytöstä, että siellä puhutaan vain aiheesta Y.
Käytännössä turpa olisi tukittu kaikilta muilta paitsi puheenjohtajalta ja hänen ideoiltaa.
Idea kun sananvapaudessa on löytää ne ideat. Mutta minkäs teet kun turpa on tukittu muotoseikoilla. Muut 200 voi olla ideoineen hiljaa tyhjänpanttina puheenjohtajaa kuunnellessaan.
Eduskunnassa nimenomaan kansanedustajat on valittu sinne ideoinnin takia. Jos systeemi olisi tuollainen, niin se olisi tietenkin perustuslain vastainen. Ja tietty puheenjohtajaa voisi sanoa ahneeksi siaksi.
Voitte kuvitella myös että se olisi paikka joka nimenomaan on perustettu sananvapauden tyyssijaksi. Noh älkää kuvitelko.
Ongelma on siis se, että on vain kaksi vaihtoehtoa
1. Olla turpa kiinni ja kirjoittaa vain puheenjohtajan aiheesta. Ja jättää idea kertomatta. =sananvapautta ei ole
2. Pistää pullopostia, jolloin vaikutus on =0. Joten on sama kertooko ideaa. =sananvapautta ei ole.
Kuvitelkaa että paikka on luotu sitä varten, että sananvapaus olisi siellä optimoitu.
Jos minä olisin syytettynä P2P-käytöstä, kiistäisin syytteet seuraavilla 300 perusteella ( OSA II )
Aika surkea vertaus
Vähän parempi olisi seuraava:
on olemassa kokoukset a-ö. Puheenjohtaja on määrännyt, että aiheesta x keskustellaan kokouksessa x. Jäsen 11 haluaa keskustella aiheesta x kokouksissa a-ö.
Puheenjohtaja on myös pyytänyt keskustelijoita puhumaan vuorotellen. Jäsen x haluaisi puhua koko ajan.
Noh
Noh Coos, kuvittele vielä että puheenjohtaja päättää pitää 10 päivän joulu loman juuri silloin kun olisi vuoden tärkeimmät asioita käsiteltävänä.
Sen aikana muut voivat keskustella pullopostilla keskenään kiireellisistä asioista.
Jos minä olisin syytettynä P2P-käytöstä, kiistäisin syytteet seuraavilla 300 perusteella ( OSA II )
Mutta kun sinun
Mutta kun sinun spammaamisesi ei ole koskenut vain yhden kerran yhtä asiaa, vaan olet jatkanut sitä jo kauan, jankuttanut samoja vanhoja juttuja yhä uudelleen ja uudelleen.
Yhä uudelleen ja uudelleen
Yhä uudelleen ja uudelleen Suomessa tuomitaan väärin p2p reppanoita. Asian korjaamseksi tarvitaan valistusta.
Ei olisi pahitteeksi Piraattiliitollekaan jos.
1. Teosto menisi konkkaan
2. Hyvitysmaksut romahtaisi 95% ja mm. TTVK rahoitus romahtaisi
3. Joku muutkin kuin minä huomaisi, että itse asiassa tekijänoikeusrikosta ei ole olemassakaan voimassa olevana oikeutena suomessa, kun Lex Karpela on Liedeksen vedätyslaki.
4. Jo tuomittujen p2p käyttäjien tuomiot purettaisin ja heille valtio maksaisi korvauksia perusoikeuksien loukkauksista (henkilöllisyydet selvitetty IP-osoiteen perusteella perustuslain vastaisesti)
Siihen tarvitaan se että joku oikea taho huomaa juttuni. Siihen tarvitaan sitä julkisuutta jutuille.
Muuten käy niin että
1. Teosto ei mene konkkaan
2. Hyvitysmaksut ei romahda 95%
3. Tekijänoikeusrikosta pidetään voimassa olevana oikeutena.
4. p2p käyttäjien joiden yksityisyyttä on loukattu, tuomioita ei pureta eivätkä he saa korvauksia yksityisyytensä loukkauksista.
Luulisi että Piraattiliitto olisi juuri oikea taho sille valistukselle. Mutta ei, kun tuollaisia juttuja pidetään spammina piraattiliitossa. Huoh
Mielestäni Piraattiliitto olisi aika lailla saavuttanut tavoitteensa jos nuo toteutuisi. ja kun tuollaisia juttuja on muitakin mielessäni.
Asiaa ei aja yhtään eteenpäin se jos kyseiset jutun on vain minun päässäni, eikä kukaan muu saa tietää niistä.
Tuskinpa on ainuttakaan
Tuskinpa on ainuttakaan Piraattiliiton lukijaa, joka ei sinun loistavia ideoitasi olisi saanut jo lukea sataan kertaan. Jos uutistoimitus kirjoittaisi kuten sinä, samat kolme juttua julkaistaisiin "uutisena" joka ikinen päivä, 365 kertaa vuodessa. Piraattiliitto sentään löytää uusia juttuja ja osaa kirjoittaa niistä asialliseen ja kiinnostavaan sävyyn.
Mä taistelen
Ajatellaan nyt vaikka tuota juttua:
Näin Ruotsissa: poliisitarkastaja vaatii eturivissä p2p:n laillistamista
http://piraattiliitto.org/uutiset/2008/01/n-in-ruotsissa-poliisitarkasta...
Siihen lisäsin jutun että p2p on jo laillista, että mitä noi höpisee. Kuvitellaan että Ruotsin piraattiliiton aktiivi jäsen huomaa juttuni. Julkaisee sen ruotsin piraattiliitossa ja p2p ajojahti loppuu sitten ruotissa kokonaan. Eli saavutettiin paljon.
Vaikka jokunen Piraattiliiton lukija kärsii suunnattomasti siitä, että sama asia täällä muutamaan kertaan. Joutuu lukemaan monta riviä samaa asiaa, vaikka voi kyllä halutessaan hypätä ylikin.
Sitten joku fiksu jonain päivänä huomaa että itse asissa, p2p on suomessakin laillista samalla perusteella ja suomessakin siten ajojahti loppuu. Kunhan se kaveri vaan löytyy joka on haastettu oikeuteen ja joka huomaa tuon jutun ja vetoaa siihen ja saadaan oikeuden päätös, niin joku muukin voi uskoa sen.
Kokonaisuudessaan kansakunnan kärsimykset on pienemmät jos juttu on moneen kertaan. p2p käyttäjiä on niiin paljon ja 1 miljoona p2p raukkaparkaa imuuttaa niin peloissaan. Aiheetta, koska eivät tiedä että se on lailllista. Luulevat vaan että joutuvat maksamaan 400 000 euroa kuten finreactorilaiset, jos jäävät kiinni.
-----
Tietotekniikan tutkimuslaitos HIIT:n tutkijat ovat julkistaneet yhteistyössä Digitodayn, Taloussanomien ja Mikrobitin kanssa tekemänsä vertaisverkkokyselyn tulosdatan ja alustavat yhteenvetonsa siitä. Kyselyyn vastasi yli 6000 henkilöä, joista 80% eli noin 4800 oli käyttänyt vertaisverkkoja luvattomaan sisällön lataamiseen
http://www.piraattiliitto.org/uutiset/2007/09/vertaisverkkokysely-kertoo...
Rehellinen mielipide
King_of_Hill on perseestä. Voin vaan kuvitella millainen paskoille jutuille naurava kaljamahainen pelle siellä kirjoittaa. Varmaan sinulla järkeä on kun jaksat noin paljon kirjoittaa, mutta kannattaisi ehkä käyttää se vaikka shakin opetteluun. Voisi olla tuottoisampaa sellainen toiminta kuin nolata itsensä täällä, kaikkihan noista viesteistä näkee että olet vaan jonkun levy-yhtiön palkkalistoilla oleva loinen joka yrittää loata "piraattien" mainetta antamalla sellaisen kuvan että olet joku kukkulan kuningas ja kuitenkin noin pölkky. Demokratiaan kuuluu sananvapaus niin puhele vaan, mutta ei noilla puheilla kyllä mitään muuta kuin vihaa saa aikaan.
On äärimmäisen
On äärimmäisen epätodennäköistä, että kukaan ruotsalainen lukee piraattiliittoa, tai ymmärtää huonolla suomenkielellä kirjoitettuja juttujasi. Jos haluat ruotsalaisten huomion, kannattaisiko ehkä kirjoittaa ruotsalaiselle piraattifoorumille? Tämä on jopa niin itsestäänselvää, että selityksesi haiskahtaa onnettomalta tekosyyltä.
Itse asiassa
Täällä lukee juttuja ruotsin piraattiliiton varapuheenjohtaja.
Tosin pompsahti mieleen että hän ei oikein ymmärrä suomea....
ja se on hyvä idea että kirjoittaisi ruotsin piraattiliiton sivuille. Oma ruotsi ei oikein ole ainakaan erinomaista.
Yritin "jahdata" tuota varapuheenjohtajaa...
Kirjoita englanniksi,
Kirjoita englanniksi, eiköhän suurin osa ruotsalaisista sitä ymmärrä. :)
Jeps...
Jeps. Voisin oikeestaan kirjoittaa.
Teen tuosta jos minä olisin syytettynä jutusta osaa 2. Jossa on 350 eri tapaa kiistää syyllisyys. Käännän sen englanniksikin. Samalla voisi kääntää tuon euroopan ihmisoikeussopimus jutun. Tai oikeestaan pistää koko jutun ruotsalaistenkin iloksi/suruksi.
Jos minä olisin syytettynä P2P-käytöstä, kiistäisin syytteet seuraavilla 150 perusteella.