Oliskohan hyvä idea ottaa käyttöön äänet kommentoinnissa? Viimeaikoina kommentoinnissa on ollut melko idiootteja kommentteja, provoja ja trolleja. Jos alusta taipuu voisi + - äänet joko lisätä kommentin relevanttisuutta tai poistaa sen näkyvistä (tyyliin digitoday / digg). Ääniä voisivat antaa esim. vain rekisteröityneet.
Kannatan. Kuten olen
Kannatan. Kuten olen uutiskommentoinneissani ilmaissutkin :) Auttaa parantamaan sivun tasoa huomattavasti.
Mitä softaa piraattiliitto.org käyttää? Luulisi että jonkunlainen plugin löytyy jos kyse on hieman suositummasta softasta. Mikäli ei, niin koodaaminen tietty vaatii vähän aikaa, mutta ei teknisesti mikään kovin hankala toteuttaa.
---
antaa kaikkien kukkien kukkia - ja kukkii se perunaki
---
antaa kaikkien kukkien kukkia - ja kukkii se perunaki
Kannatetaan. Jos olen oikein
Kannatetaan. Jos olen oikein käsittäny niin drubal (vai drupal?) on softa sivujen taustalla. Tähän pitäisi kai löytyä säätö suoraan jolla saa tuon toiminnon käyttöön (ainakin googlaamalla jokin löytyi). Veikkaisin että on jo työn alla homma.
Sopii, mutta toistaiseksi ollaan pärjätty ilmankin
Akuuttia tarvetta ei ole ilmaantunut, kingikin vaikuttaa rauhoittuneen. Välillä kyllä tulee niin paljon epärelevanttia kamaa että informaatiotulvan helpottamiseksi voisi tehdä jotain. En halua, että "väärät" mielipiteet rajattaisiin pois, mutta toisaalta saman perustelemattoman väittämän jankkaaminen on hyvin rasittavaa katseltavaa.
varovainen kyllä
Tässä on kyllä vaarana se että viestejä äänestetään alas ei sen takia että ne olisivat huonoja, vaan siksi että puolustavat epäsuosittua kantaa.
Asiaa voidaan korjata esimerkiksi kaavalla joka ei poistaisi kokonaan näkyvistä viestejä, joilla on vähintään x määrä positiivisia ääniä, tai nimeämällä äänestysnapit vaikka spam / not spam tai vastaavaa.
Ei kannatusäänestystä
Hyvä havainto: nappien viestintäsuunnittelu määrää sen, mihin niitä käytetään. Eli ei mitään "peukku ylös/alas" -nappeja niin kuin jossain Telkku.comissa.
Mun mielestä olis hyvä jos
Mun mielestä olis hyvä jos viestissä näkyisi tossa otsikon vieressä vaikka sen saamat plus ja miinus äänet(parempi kuin se, että näkyy vain kuinka paljon on plussan tai miinuksen puolella). Sitten jollain hienolla kaavalla laskettais, että missä vaiheessa kyseinen viesti olisi automaattisesti piilotettuna. Tietenkin kaikilla olisi mahdollisuus yhä katsoa kyseiset viestit, eli mitään ei tietenkään lähetä poistelemaan äänien perusteella.
Tämä helpottaisi esim. isomman forumikeskustelun lukemista jos sieltä välistä olisi ne "turhemmat" viestit ensin poissa ja voisi lukea aluksi paremmat viestit ja saisi nopeammin yleiskuvan koko keskustelusta. Lopuksi voisi sitten noita piilotettuja viestejäkin lueskella.
Tästä olisi kiva saada ylläpidolta vähän tietoa, että onko tiedossa, kuinka helppo/vaikea tällainen on tällä hetkellä toteuttaa, vai tarvitaanko esim. apua kyseisen featuren toteuttamisohjeiden etsimisessä tai vastaavaa? Luultavasti kiirettä pukkaa ylläpidolla muutenkin, niin lisäapu ei varmaan haittaisi yhtään :)
Koitin etsiä jotain sopivaa
Koitin etsiä jotain sopivaa modulia tähän, mutta ihan heti ei silmiin osunut. Jos haluaa auttaa, niin tuolta voi etsiä:
http://drupal.org/project/Modules (käytössä vitosversio, joskin lähiaikoina kutosversion pitäisi ilmestyä, joten olisi suotavaa, että kyseiseen moduliin on myös odotettavissa päivitys melko nopeasti)
En itse osaa koodata sellaista, joten täytyy käyttää valmista modulia, tai sitten joku muu saa koodata sen.
Kelpaako toi?
http://drupal.org/project/nodevote
Eipä oikein tähän
Eipä oikein tähän tarkoitukseen. Ensinnäkin sillä voi arvostella vain nodeja, eli tämän sivuston tapauksessa uutisia, artikkeleita, äänestyksiä ja aloitusviestejä foorumilla. Toiseksi tuo ei kai tarjoa mahdollisuutta piilottaa huonoja ääniä saavia juttuja, vaan ainoastaan kertoo äänten antaman tuloksen.
Joko löytyis? :D
Joko löytyis? :D
Kannatetaan, alkaa tuo
Kannatetaan, alkaa tuo toisten henkilöiden mielipiteistä vineäminen jo ärsyttää. Sananvapaushan tosin on perusoikeus, mutta.. :D
Revolution begins!
Revolution begins!