En pelkää warettaa - olen teknisesti pätevä

Olen saanut sen kuvan, että monet ihmiset ei wareta sen takia kun pelkäävät jäävänsä kiinni.

Itse olen varmistanut, ettei mua voida haastaa oikeuteen. Olen salannut omat wareni AES-128:lla suoraan blokkitasolla tiedostoserverin kovoilla. Jos joku warepoliisi tulee ovelle, sammutan serverin ja noi osiot unmounttautuu. Täten kovoilla näkyy vain satunnaista binäärimössöä, eikä niistä saa mitään irti ellei ole avaintiedostoja ja salasanoja.

Eli siis voiko ihan vaan teknisellä pätevyydellä estää warepoliisien raidin? Kun epäilen, että viralliselta taholta löytyisi osaamista sen vertaa että saisivat todisteita.

Tietääkseni serverien tiedostonsiirtologit ei riitä todisteeksi, kuten eivät kuvaruutukaappauksetkaan tiedonsiirto-operaatiosta. Olenhan oikeassa?

Sitten vielä propagandaa: oikeasti kaikkien warettamista harrastavien kannattaisi opetella pistämään pystyyn oma suojattu tiedostoserveri lähiverkkoon. Ainakin itsellä on mieli keveämpi, kun tiedän että yhdellä komennolla saan kaikki kamat piiloon muutaman sekunnin viiveellä ;)

Serverien tiedonsiirto logi pätevä syytös

Serverien tiedonsiirtoloki on pätevä syytekohta oikeudessa. Kuvankaappaukset ovat huuhaata koska ne ovat väärennettävissä ja niiden saanti koneelta rikkoo lakia (kuvankaappauksen ottaja rikkoo viestintäsalaisuutta => oletettaen että kyseessä on ei-viranomaistaho).

Jos tiedonsiirtolokissa on puhdasjälki joka päättyy koneellesi sitä ainakin omasta mielestä voidaan käyttää todisteena oikeudessa. Mutta tiedonsiirtolokeja ei säilytetä yleensä 24 tunta pidempää ellei toisin ole määrätty (Rikollisten tarkkailu viranomaisten toimesta), koska säilöminen pidemmän aikaa alkaa tukkia servereitä. Serverilokien tallentamista on viimeksi toteutettu Gamma-jengin pidätyksen yhteydessä, jolloin kaikki jengin kommunikointi tallennettiin.

Toiseksi useat p2p ohjelmat kryptaavat liikenteensä jolloin lokeissa näkyy ainoastaan selvänä tiedonsiirtomäärä. Palveluntarjoajan lähteen mukaan liikenteen dekryptaus olisi harvinaisen helppoa ja yksinkertaista, mutta sitä ei haluta tehdä koska valtavan liikennemäärän dekryptaus syö servereiden laskentatehoja huomattavasti.

==========================================
AxxO The Great god of every selfrespecting Pirate in Web
================================================

Ai niin lisäys että korjatkaa nyt joku jos olen väärässä. Nämä ovat vain mitä itse tiedän asiasta

Loki muka pätevä?

>> Serverien tiedonsiirtoloki on pätevä syytekohta oikeudessa.

Haluaisin tietää että millä perusteella tuo on pätevä? Kun kuitenkin tiedonsiirtolokin voi esim. tracker/ftp serverille feikata kuka tahansa jolla on kirjoitusoikeus lokitiedostoon :)

Ja tällaisesta väärentämisestä ei mitään jälkeä jää, kun mikään ei yksittäisten editorien datavirtaa lokita kuitenkaan.

Vetoaisin oikeudessa siihen, että kuka tahansa serverin ylläpitäjistä olisi voinut väärentää lokin. Tietenkin voisivat ristikuulustella serverin ylläpitäjiä, mutta samalla on epäilys näiden väitteiden todenpitävyydestä.

kai ehkä siinä vastaus...kuka tietää paremmin?

Tiedonsiirtolokista voidaan tarkastaa se että loki on muokkaamaton. Tietysti jokaista suojauskeinoa vastaan löytyy aina hyökkäys ja hakkerointi keino. Joten tuohon rajoittuu minun tietämykseni.

Hehhehe

Pelkää warettaa....hehehehehe.

Perustuslaissa kun on yksityisyydensuoja, niin se merkitsee todellakin sitä, että pienten rikkeiden takia ei saada selvittää IP-osoitteen perusteella henkilöllisyyttä.

Poliisikin on viimein tajunnut sen. Käsittääkseni se ei edes ole viimeisen vuoden aikana iskenyt normaalien warettajien kimppuun. Vain joidenkin huippusivujen...

IP-osoitteen perusteella haettiin kuitenkin TTVk toimesta muutaman henkilön henkilöllisyys selville tuomioistuimen kautta. he lienevät suurkäyttäjiä.

Arvioisin että tuomioistuimetkin ovat sen verran valistuneita, ettei ne usko ihan kaikkea kakkaa aiheutuneista vahingoista mitä sille yritetään syöttää.

Joten ei normaalilla warettajalla pitäisi olla pelkoa.

Jos jotain ongelmia tulisi niin:

Jos minä olisin syytettynä, niin kiistäisin syytteet seuraavilla 150 perusteella:
http://www.ostamyy.com/phpBB2/viewtopic.php?t=58353&sid=919b19fae2724c50...

Päteviä syitä :D

Tuo linkki meni minun kirjanmerkkeihin ... heh.

Ainakin FR:n tapauksessa

Ainakin FR:n tapauksessa poliisi sai jostakin kumman syystä Nforcelta tietokantadumpit. Eipä siinä omat kryptaukset kauheasti auta kun katsellaan.

Nuokin voi väärentää.

Tietokantadumpit on ihan turhia todisteita, koska nuo tietokannat voi väärentää kuka vaan. En pysty ymmärtämään miksi näitä pidetään kuitenkin valideina ... onkohan maailma jotenkin sairas ja epäoikeudenmukainen?

Suomen lainsäädäntö

Suomen lainsäädäntö perustuu järkeen ja kun voidaan todennäköisesti pitää oletettavana ettei tietokantoja ole sorkittu, voidaan niitä ihan hyvin käyttää myös todistusaineistona. Jenkeissä varmaankin asia voi olla toisin.

Epäilen samaa kuin

Epäilen samaa kuin edellinenkin ainakin hieman.
Näin toimitaan ameriikoissa: http://perhealbumi.iltalehti.fi/ulkomaat/200712136981306_ul.shtml
Jos tuo pitää vähäänkään totta niin aijjai. On asiat huonosti
¤Olemme tänään sitä mitä te olette huomenna¤

¤Olemme tänään sitä mitä te olette huomenna¤

Amerikassakin

Amerikassakin siviilioikeudessa tuomioon riittää, että katsotaan että on todennäköisempää että todisteita ei ole sorkittu, kuin että on. Ainoastaan rikosoikeudessa vaaditaan se kuuluisa "beyond reasonable doubt".

Syndicate content