EU-parlamentti vaatii komissiota paljastamaan ACTA-dokumentit

EU-parlamentti on saanut tarpeekseen EU-komission salailusta amerikkalaisten, kanadalaisten, sveitsiläisten ja japanilaisten kanssa käytävissä ACTA-kauppaneuvotteluissa. Tänään pidetyssä äänestyksessä parlamentti vaati komissiota paljastamaan kaikki neuvotteluihin liittyvät dokumentit. Asian nosti esille ruotsalainen vasemmistopuoluetta edustava meppi Eva-Britt Svensson, jonka vaatimus ACTA-neuvottelujen sisällön paljastamisesta otettiin osaksi tämänpäiväisiä EU:n uusiin avoimmuussäädöksiin liittyviä äänestyksiä. Svensson pitää äänestystulosta "jättiläismäisenä voittona" vasemmistopuolueen ajamalle avoimmuuspolitiikalle. "En voi hyväksyä sitä, että komission virkamiehet istuvat salaisissa kabinettineuvotteluissa päättämässä siitä, kuinka tulli ja poliisi saavat koluta lävitse tietokoneeni, puhelimeni tai mp3-soittimeni", Svensson sanoo.

Mitäs ihmettä?!

Mitenkäs ihmeessä jotain näinkin positiivista on politiikassa päässyt tapahtumaan!? :O

Veikkaus

Teatterissa on monta näytöstä, sattuu ja tapahtuu kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Sopeutumista

Puistopsykiatrin kuulin tuossa kuiskuttelevan seuraavaa teoriaa: Monet ovat jo niin lannistuneita päätöksenteon suhteen, että kun kenkä ei tule ihan kokonaan peräreiästä läpi, niin se tuntuu jo positiiviselta. Osittainen helpotuksen tunne valtaa arpisen ahterimme.

Välillä tehdään myös sankareita

Veikkaanpa, että blackoutti on oikeilla jäljillä.

parlamentti <-> komissio

Mutta pitääkö komission totella?

Ei pidä.

Parlamentin ei valitettavasti pidä totella. Ainoa keino, miten parlamentti voi pakottaa komission tekemään mitään, on erottaa koko komissio. Se kuitenkin vaatisi sen, että parlamentissa olisi useampi kuin pari hassua tyyppiä, joilla on oikeasti hyvät mielessä.